Deníky

Chicago 2007 HBMC
Ourasmus
Vamos - Peru, Chile, Bolivia
SKF zakládání
Asie 2005
Indie
Mu a Ir v Bretani
Brazil
Maroko 2002
Kola 97 - povodn? na Morav?

Maroko 2002


6.9.2002 - Milano


Fu a Mu maj

XML error: Invalid character at line 2

Fu a Mu mají sraz v 5:05 ráno na stanici metra Stra?nická, aby spole?n? odjeli na ruzy?ské leti?t?, kde by se m?li setkat Kr. Setkání se v?ak trochu komplikuje tím, ?e ?en?tina na Stra?nické, která je zodpov?dná za odemykání vstupních dve?í zaspí ve stani?ní budce a jedinou ?ivou du?í uvnit? je kv?tinách, kterému je to v?ak zcela fuk, a tak první metro Fu vidí pouze z ven?í vstupní haly. ?en?tina je teprve probuzena lidmi, kte?í cht?jí jít ven. Fu sejde po schodech dol? a ?eká na dal?í metro. Jeliko? nemá tu?ení kdy a kde odjí?d?jí autobusy z Dejvické na leti?t? (tyto informace m?l akorát Mu), trochu zmatkuje a volá Kr, aby pro n?ho kdy? tak dojel jeho otec na Dejvickou autem a odvezl ho na leti?t?. V následujícím metru se v?ak trochu ne?ekan? objevuje Mu a tak Fu op?t zvedá telefon a odvolává co odvolal a slibuje co slíbil, ?ím? jsou zmatky vy?e?eny a spole?n? s Mu odjí?d?jí na Leti?t?.

Na leti?ti nacházejí bez v?t?ích problém? Kr a v?ichni se spole?n? nejprve pou?t?jí do reorganizace baoh?, jeliko? jsou zna?né rozdíly mezi jejich hmotnostmi. Fu batoh má 31kg, Mu 20kg a Kr 8kg, co? je zp?sobeno tím, ?e Fu nese ve?kerý alkohol (1,5l Vodky, 1,5l Rumu a 2l Bechera) a krom toho ve?keré jídlo. Po p?eskládání to vypadá ji? mnohem vyrovnan?ji a tak batoh Fu byl odleh?en na 22kg, Mu z?stal více mén? stejný 20kg a Kr zt??knul na 17kg. Následn? je t?eba provést zabalení batoh? proti jejich zni?ení p?i velmi neopatrném zacházení p?i jejich vykládání a nakládání do letadel. Fu a Kr vyu?ívají klasickou cestu tj., ?e si je nechají zabalit za 50k? do igelitové folie. Mu chce u?et?it a tak si p?inesl vlastní vak, který velmi p?ipomíná obal na samopaly, co? radikáln? zvy?uje pravd?podobnost d?kladné prohlídky. Nyní na n? ji? ?eká poslední p?edodletová fáze a to odbavení batoh? a rezervace sedadel v letadle. Tato fáze podle p?edpokládání prob?hla bez komplikací, pouze byl podán dotaz na to, co je p?evá?eno ve zmi?ovaném vaku na samopaly.

P?i pohledu na hodinky je z?ejmé ?e do odletu zbývá více ne? hodina a tento ?as je t?eba n?jak smyslupln? vyu?ít. Proto v?ichni urychlen? vyhledávají místo kde by si mohli dát n?jaké to pivko. Po dvou neúsp??ných p?íchodech p?ed zav?ené dve?e dochází do otev?eného leti?tního baru. Okam?it? kupují pivko a následn? je?t? jedno. Takové pivko po ránu má p?ece jen n?co do sebe. Na dal?í pivko jim ji? nezbývá ?as a tak lehce veselí odcházejí sm?r gateway a k poslední kontrole p?ed vstupem do letadla. Aby v?e neprobíhalo stále bez komplikací, je nalezen u Mu kapesní n??, který je samoz?ejm? zakázáno p?evá?et jinde ne? v zavazadlovém prostoru a tak trochu podrá?d?ná ?en?tina u p?epá?ky odebírá Mu n??, vypl?uje formulá? a je t?eba znovu otev?ít letadlový zavazadlový prostor do kterého je n?? následn? ulo?en. Na následujících 30 metrech tj. housenkou do letadla se ji? nic zajímavého nestalo a tak je letadlo Praha-Milán spole?nosti ?SA p?ipraveno k odletu.

Letadlo odlétá v?as tj. v 7:05. V letadle je jim nejprve ukázána klasická ?a?kárna, co d?lat v p?ípad? ohro?ení tj, kde najdou a jak mají pou?ít respirátor a plovací vestu a to pochopiteln? v n?kolika jazycích. Po necelé p?lhodince letu za?íná jeho p?íjemn?j?í ?ást a to proto, ?e se podává n?co málo k sn?dku a hlavn? je mo?nost dát si také pivko (Radegast nebo Plze?), v?ichni se jednozna?n? shodnou na Plzni. Po prvním pivku ?ádájí letu?ky, které také práv? sva?í u záchodk?, o druhé a také ho dostávají. Let v?ak trvá pouze 1,5h a tak t?etí by ji? p?ipadlo na ?as p?istávání. Chvíli váhají, zda-li si o n?j mají ?i nemají ?íci, co? se uká?e nakonec velkou chybou, jeliko? po p?istání se p?i výstupu Fu ptá letu?ky, zda-li by nemohli dostat je?t? jedno pivko na cestu a je mu sd?leno, ?e po p?istání opravdu ji? nic dostat nemohou a tak trochu posmutn?lí v rámci ji? zna?né veselosti odcházejí do milánské leti?tní haly. U výstupní p?epá?ky jsou Fu a Mu podrobeni základnímu výslechu odkud p?ijeli, kam p?ípadn? jedou a za jakým ú?elem, ale i to prob?hlo bez dal?ích komplikací.

Na za?átku jsem zapomn?l ?íci, ?e letenky byly velmi levné (6160K? letenka + 1570K? leti?tní poplatky) a to s sebou nese zna?né nevýhody mezi n?? pat?í krom regulovaného výdeje alkoholu i dlouhé doby mezi návaznými lety, ?o? v praxi znamená to, ?e mají 8 hodin do odletu letadla do Casablancy.

Jeliko? se milánské leti?t? nachází zhruba 40 km od vlastního m?sta je t?eba najít p?íslu?ný autobus. Po krátké chvilce hledání jsou zastávky s autobusy do Milána nalezeny a to za dv? radikáln? r?zné ceny za 2.5 eura a za 4,5 eura. U zastávky za 2,5 eura v?ak není ani noha a také tam není napsáno kdy autobusy mají jezdit. Mu a Kr po?ítají kolik májí eur, Fu nem?l ?ádné a kolik jich musí je?t? vym?nit a zji?ují ?e nemají ani na cestu tam a zpátky. Tudí? Kr odchází a vym??uje 20 dolar? za eura za neskute?n? ?ejdí?ský kurs, jeliko? nedostává ani 18 eur. Mezitím si Mu v?iml, ?e je u jízdního ?ádu napsaná zajímavá informace a to ?e za 3 jízdenky zaplatíte pouze cenu dvou. Co? se Mu také následn? u vlezu do autobusu sna?í okam?it? uplatnit. Talián který prodává jízdenky v?ak Mu v?bec nerozumí a nebo na n?j totáln? sere a to spí?, proto?e se na Mu ani nepodíval a totáln? jeho uplat?ování slevy ignoroval, tak?e místo 9 eur platíme 13,5.

Po p?lhodinové cest? vystupují n?kde v centru Milána. Dívají se na mapu a hledají nám?stí Plaza de Duomo a také jejich výchozí bod, který zjistí pomocí nedaleké stanice metra. Mu vytahuje kompas, co? vypadá ve m?st? zna?n? komicky a sna?í se ur?it sm?r kterým by se m?ly vydat. Kompas je v?ak velmi blízko magnetických trubek a tak ur?ený sm?r je zna?n? vzdálen sm?ru správnému, co? je zji?t?no po n?kolika minutách u dal?í stanice metra a dal?í mapy. A je po men?í hádce vy??eno Fu a Kr, ?e chyba není v kompase, ale v jeho obsluze, co? se Mu zna?n? dotkne. Je provedena renavigace a v?ichni vyrá?ení vyrá?ejí op?t sm?r nám?stí, tentokrát v?ak o dobrých 90 stup?? jiným sm?rem. Asi po 20 minutách bloud?ní se Mu pokou?í vyu?ít jedine?ného daru ?lov?ka a to ?e?i k zeptání se na cestu. Nutno je?t? podotknout, ?e Mu zjev s jeho dlouho p?st?nou bradkou a moderními plastikovými slune?ními brýlemi amerického stylu, p?ipomíná spí?e místního ostrého chlápka s kontakty na mafii, ne? zbloudilého turistu. Nicmén? oslovuje taliánku st?edních let slovním spojením ?excuse me?, u n?ho? také komunikace kon?í, jeliko? taliánka ?íleným zp?sobem vyjekne a velmi rychlým krokem odchází pry?. O dal?í verbální kontakt se ji? nikdo z nich nepokusil a tak asi po dal?ích 5 renavigacích a p?lhodin? bloud?ní nakonec radostn? spat?ili vytou?ené nám?stí s proslulým chrámem. Ale ne co to vidí chrám je zav?ený a je celý oblo?ený le?ením a vypadá to obdobn? jako v ?echách tj. v?ude spousta stroj? a materiálu, ale jinak nikde ani jeden d?lník. Nutno ?íci, ?e p?i zdlouhavém bloud?ní teorii o tom, ?e chrám bude v rekonstrukci Fu jen tak z legraci vy?kl, netu?íc ?e se stane skute?ností. Tudí? nezbývá nic jiného ne? si sednout na nám?stí otev?ít si posledního plechouta zakoupeného v ruzy?ském leti?tním baru a nasva?it se. I tato relativn? poklidná chvilka, ve které se normálnímu ?lov?ku nem??e nic stát, je zpest?ena letícím holubem, který p?ímo nad Kr upustí ?ást své v?erej?í ve?e?e, která dopadá na Kr ruku. Kr je touto událostí zna?n? podrá?d?n, ale nezbývá mu ne? vzít pytlík a doty?ný exkrement z ruky set?ít. Nutno je?t? podotknout ?e p?i pohledu kolem sebe na tisíce zobajících holub? je div ?e, Fu a Mu vyvázli ne? úhony.

Po sva?ince to Mu nedá a tak v?ichni obcházejí celý chrám a skute?n? na jedné jeho stran? le?ení není a tak Mu vytahuje foák a fotí chrám, jemu? pop?edí d?lá Fu, Kr a zá?iv? ?lutý bag?ík zna?ky Fiat. Jeliko? do odletu stále zbývá asi 6 hodin, vyrá?í v?ichni ulicemi Milána za jediným cílem a to je koup? vyhlá?eného italského vína. Ale ach jo ty taliáni. V?echny obchody mají zav?eno jeliko? je po poledni a je p?ece siesta. Po dal?ím asi 2 hodinovém chození Milánem, ji? zna?n? unaveni nacházení otev?ený supermarket. Dlouho vybírají ne nejkvalitn?j?í, ale nejlevn?j?í víno s nejvy??ím obsahem alkoholu, tj. nejlep?í pom?r cena/výkon. Nakonec kupují zcela humózní 3 litrovou petku za 4 eura. Pro p?edstavu v nabídce byly b??n? 0,7l láhve za 5 a? 7 eur. Mimochodem byl v supermarketu také zakoupen nejlevn?j?í sýr a n?jaké bagetky na dal?í sva?inku. Hledání místa na sva?inku v?ak také nebylo nikterak jednoduché. Ve v?ech parcích Milána se toti? povalují spící homelesáci a pochybné existence a na zbylých lavi?kách sedí dvojice mladých cumlajících se lidí, tudí? najít volnou lavi?ku ne tém?? nadlidský výkon. No prost? ideální místo na poklidnou sva?inku v milánských parcích budete hledat jen velmi t??ko. Mu dostal zdánliv? spásný nápad sednout si na vyvý?ený betonový okraj trávníku, ale byl velmi záhy vypuzen zápachem mo?e od nedalekého ke?íku a krom toho kdy? vstal zjistil, ?e má celkem obstojn? ?erné kalhoty na zadní partii svého t?la (na?t?stí to ?lo docela dob?e vyprá?it). Prost?ídaly tímto zp?sobem asi t?i par?íky a nakonec se jim poda?ilo sednout si v posledním z nich, kde se p?ímo p?ed nimi zvedli n?jací mladí lidé. Jejich usednutím na lavi?ky v?ak pravd?podobn? roz?arovali jiné lidi, kte?í ji? n?jakou dobu p?ed nimi v parku stáli a také ?ekali a? n?kdo odejde. A tak kone?n? mohla nastat vytou?ená a musím ?íct i zaslou?ená chvíle a to otev?ení 3 litrového demi?ónku s vínem. Podle mého názoru to nebylo zrovna moc dobrý víno, ale nekup to za ty prachy. Po vypití v?t?iny víne?ka a zba?t?ní sva?inky se v?ichni zvedli a ode?li sm?rem autobusová zastávka sm?r leti?t?, p?i?em? Fu hrd? nesl demi?ónek v pozici jak se nací batolata. A i p?esto ?e m?li ji? celkem ?nakoupíno? bylo najití autobusové zastávky naprostou hra?kou. Bodej by také ne, kdy? celé odpoledne chodili po Milán? a poznaly jeho zna?nou ?ást, alespo? co centra se tý?e.

Na zastávce zjistili, ?e jim autobus práv? odjel a dal?í jede a? za p?l hodiny, tak p?e?li na druhou stranu ulice usadili se lavi?ku, zde to ji? nebyl takový problém, no také to tam nebyla ?ádná nádhera a dali se do dopití zbytku vína. Dopíjení víne?ka bylo ji? bylo doprovázeno jejich zna?ným rozja?ilým hlaholem, ale na?t?stí to nikomu okolo nevadilo a nebo alespo? jim p?i?lo, ?e to nikomu okolo nevadí. Po p?íjezdu autobusu op?t zaplatili 13,5 eura Mu se tentokrát ji? nenamáhal s uplat?ováním n?jaké slevy, jednak proto ?e byl ji? zna?n? na mad?ru a jednak proto ?e by to stejn? nem?lo smysl. Dopíjení probíhalo i v pr?b?hu cesty. 3 litry se prost? nedají do sebe kopnout jako panák, ale cestou ho u? zdolali i kdy? Fu se ke konci trochu ulejval, proto?e houpavá jízda mu d?lala v ?aludku dost nep?kné v?ci.

Na leti?ti bez problém? pro?li odbavením a zbývala je?t? hodina do odletu letadla, kterou Mu prospal a Fu a Kr se ?li rozhlédnout po leti?ti zda-li tu nemají n?co dobrého. A samoz?ejm? ?e m?li a to hned u prvního baru a co jiného ne? pivo, které si také hned koupily i kdy? za dost nek?esanskou cenu 2,5 eura za jedno a je?t? ke v?emu to byly je t?etinky. Poru?ili sice pravidlo které ?íká: ?Beer nach wein, das ist schein?, ale Fu to ospravedlnil tím, ?e to víno nebylo zas tak moc dobrý a ?e si stejn? dají jen jedno pivko. Tak?e se usadily u stole?ku t?sn? vedle cedulky zákaz kou?ení, kde si Fu okam?it? spokojen? zapálil. A m?l ?t?stí, ?e ho nikdo nechytit, proto?e p?ehlédl nápis na kterém bylo napsáno, ?e kou?ení je trestáno pokutou 25 a 250 euro, co? je pro takového normálního ?echa celkem slu?ná sumi?ka.

Po návratu nastalo asi 15 minutové období zmatk?, jeliko? místo kde Mu vytuhl bylo prázdné a letadlo odlétalo za necelých 20 minut. Deset minut p?ed odletem a bezvýsledného hledání byl ji? Fu rozhodnut, ?e zajde do informací a nechá Mu vyvolat, kdy? tu se oto?il a uvid?l, Mu jak je op?en o zábradlí a spí, co? Mu následn? odmítl a ?íkal, ?e tam na nás ?ekal a krom toho se roz?iloval ?e jsme ode?li a nic jsme mu ne?ekli, co? nebyla pravda, jeliko? Kr mu je?t? p?ed odchodem ?íkal, ?e jdeme na pivko a a si schová n?kam ten foák, a mu ho n?kdo neukradne, ale to u? asi unavený a vykalený Mu nesly?el. Nicmén? po radostném shledání se v?ichni odebírají sm?r odbavovací p?epá?ka a vstup do letadla. Je?t? na jezdících schodech dojde k malému zpest?ení a to kdy? na n? nastupuje postar?í muslimka, která si po n?kolika vte?inách váhání dodá odvahy a nakonec na shody vstoupí co? má za následek její pád a Fu a Kr ji chytají. Muslimce se na?t?stí nic nestalo a tak následný postup do letadla byl ji? bezproblémový.

Letadlo z Milána do Casablancy spole?nosti Al-Italia má mírné zpo?d?ní, ale jinak je v?e v po?ádku. Op?t se opakuje n?kolika jazy?ná ?a?kárna se záchrannými p?ístroji na jejím? konci jsou Fu, Kr i Mu ji? zna?n? vytuhlí. Krom n?kolika malých procitnutí je probudí a? cinkání stewardských vozí?k? signalizující ve?e?i a hlavn? mo?nost objednání dal?ího pivka. Objednávání prvního pivka probíhá bez problém?. Jedná se o italské pivko, jeho? zna?ku si ji? nepamatuji, ale n?kde v deníku je napsaná, tak?e jí sem snad ?asem doplním. Pivko je celkem dobré, co? je mo?ná i ovlivn?no sní?enou vnímatelností zp?sobenou 5 p?edcházejícími pivky a litrem vína. Po dojedení ve?e?e, nutno podotknout, ?e o ?ád hor?í ne? byla snídan? s ?SA, si objednávají druhé pivko. I zde v?e probíhá bez komplikací. A tak tomu je i u t?etího pivka. Ov?em o hodinu pozd?ji, kdy probíhají dohady o tom kdo objedná ?tverté pivko, jeliko? Fu, Kr i Mu jsou ji? dost na hadry, se situace zna?n? komplikuje. P?edn? Fu klade past na stewarda v podob? na zem polo?eného tácku se spoustou prázdných misti?ek na kraj velmi úzké uli?ky, která zp?sobuje zamezení bezkonfliktního pr?jezdu stewardského vozí?ku. A u? se krizová situaci blí?í. Míjí nás steward, kterého se Mu ptá, zda-li by mohli dostat dal?í pivko. Steward zastavuje a trochu p?ekvapen? hledí do Mu totáln? vykalených o?í. Pravd?podobn? by ji? ?ekl ano, kdy? tu ud?lá osudný krok sm?rem dozadu a roz?lápne tácek s misti?kami, které se rozkutálejí do okolí. V tu chvíli se oto?í tlustý ji? na pohled nep?íjemný taliánský steward a ptá se co se stalo. Druhý steward mu vysv?tluje ?e do?lo k malé nehod? a ?e by tito t?i pánové cht?li pivko. Tlustý steward si je prohlédne svým zku?eným zrakem a pronese k nim, ?e dal?í pivko ji? nedostanou, ?e by to bylo nebezpe?né. Fu, Kr a Mu si ho také chvíli prohlí?í svýma vykalenýma o?kama a pak jen zahudrují n?kolik nep?íli? vzne?ených ?eských slov. Následn? Kr pojmenuje tlustého stewarda Fantocim, co? se ?asem stane univerzálním jménem pro v?echny taliánské stewardy. Výsledkem v?ak bylo, ?e a? do konce letu, co? bylo je?t? více ne? hodinu nikdo z nich nedostal ani kapku alkoholu, nebo lépe ?e?eno u? nikdo z nich nem?l tu drzost si o n?j ?íci ani jinému stewardovi.

P?i výstupu z letadla do?lo k malé ostud?, jeliko? Fu a Mu byly tak vykalení, ?e se málem netrefili do dve?í a lze jen t??ko ?íci kolik lidí to mohlo vid?t, ale Fantoci ur?it? i kdy? tam v?bec nebyl. Zbytek odbavování a celních kontrol se kupodivu obe?el bez dal?ích komplikací, ?astn? se shledali i se svými zavazadly a i Mu byl vrácen jeho kapesní n??.

Na leti?ti v?ak dochází k dal?í malé hádce o tom kde se bude spát Mu rozvíjí svojí teorii o tom, ?e nejlep?í bude spát na leti?ti a Fu a Kr jsou pro to odjet posledním autobusem co Casablancy, která je vzdálená od leti?t? asi 30 km a ubytovat se tam v n?jakém hotelu. Hádka se v pr?b?hu trochu p?iost?uje a? nakonec Mu prohlásí, ?e a si do konce pobytu Fu a Kr d?lají co cht?jí, ale te? a ho poslechnou. Fu a Kr se sm?jí a ?íkají tak jo a spole?n? se odebírají na klidné místo v prvním pat?e, kde si Mu a Kr lehají na Lavi?ky a Fu na zem na karimatku, jeliko? mu lavi?ky p?ipadají dosti krátké a hlavn? s pon?kud neanatomickým tvarem, zatímco podlaha je alespo? rovná. P?ed spaním Fu vytahuje z batohu vodku a spole?n? s Kr si dají je?t? dva plechá?ky vodky s citrónovým liftem. Mu to odmítá, ?e je to hnusný a hned tuhne okolo 23h a Fu a Kr okolo p?lnoci místního ?asu, co? je o dv? hodiny mén? ne? je u nás (hodinový posun a v Maroku nemají letní ?as). Je?t? stojí za to podotknout k místu spánku, ?e ho dekoruje plastový prostorový model Casablancy a spousta velmi starých p?ístroj?, které pravd?podobn? kdysi slou?ili k letecké navigaci. A nakonec musím ?íci, ?e se Mu nápad se spaním na leti?ti, opravdu ?asem ukázal jako dobrý.